Öz
Bu çalışmanın birinci amacı, Gregorc Öğrenme Stili Modeli ve Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği hakkında bilgi vermek; ikinci amacı ise, Gregorc Öğrenme Stili Modeline ait Ölçeği Türkçeye uyarlayarak, Türkiye’de uygulanabilirliğini bir grup lise öğrencisi üzerinde test etmektir. Ölçek Ankara ili Çankaya ve Altındağ ilçelerine bağlı 6 lisede kayıtlı 467 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin Cronbach-Alpha güvenirlik katsayıları Somut Ardışık Öğrenme Stili için 0.72, Soyut Ardışık Öğrenme Stili için 0.69, Somut Random Öğrenme Stili için 0.73 ve Soyut Random Öğrenme Stili için 0.81 olarak bulunmuştur. Sonuçlar ölçeğin Türkiye’de de kullanılabileceğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Gregorc Biliş Stili Modeli, Gregorc Stili Portresi (Ölçeği), öğrenme stili modelleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ekici, G. (2002). Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği. Eğitim Ve Bilim, 27(123). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/492