Öz
Bu araştırmada, yönetici (müdür) adaylarının okul psikolojik danışmanlarından görev beklentileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma, 3-21 Temmuz 2000 tarihleri arasında hizmetiçi eğitim seminerine katılan 109 yönetici adayı üzerinde yürütülmüştür. Veri elde etmek için “Kişisel Bilgi Formu” ve “Rehberlik Uzmanlarından Görev Beklentileri Envanteri” kullanılmıştır. Toplanan veriler, Mann-Whitney U Testi, bağımsız gruplarda t-testî, Kruskal Wallis Testi ve Scheffé Testi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, yönetici adaylarının okul psikolojik danışmanlarından görev beklenti düzeyleri, cinsiyete, mezun olunan fakülteye ve kıdeme göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Bir sorunla karşılaşıldığında başvurulan yardım kaynağına ve okulda, okul psikolojik danışmamanının olup olmadığına göre anlamlı farklılık göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Okul psikolojik danışmam, psikolojik danışma
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yüksel Şahin, F. (2002). Bazı Değişkenlerin Yönetici Adaylarının, Okul Psikolojik Danışmanlarından Görev Beklentileri Düzeylerine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 27(123). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/488