Öz
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen öğretmenlerinin fen öğretiminde araç gereç kullanımı ve laboratuvar uygulamaları açısından bilişsel yeterlik düzeylerinin sınıf içi performans düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırma Yozgat ilinde bulunan 32 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Veriler Bilişsel Yeterlik Testi ve Sınıf İçi Performans Gözlem Formu'ndan alınan puanlardan elde edilmiştir. Öğretmenlerin Bilişsel Yeterlik Testi'nden aldıkları puanlar ile Sınıf İçi Performans Gözlem Formu'ndan aldıkları puanlar arasında anlamlı bir ilişki vardır. İlişki düzeyi 0.93 olarak bulunmuştur.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2001 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kaptan, F., & Korkmaz, H. (2001). İlköğretim Fen Öğretmenlerinin Bilişsel Yeterlik Düzeylerinin Sınıf İçi Performans Düzeylerine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 26(121). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/469