Öz
Bu araştırma yazarın ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyon geliştirme ve vizyoner liderlik özelliklerine ilişkin olarak gerçekleştirdiği ardışık araştırmalardan üçüncüsüdür. Çalışmanın bulguları Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki ilköğretim okulları için geçerlidir. Okul yöneticilerinden okullarının a) beğendikleri, beğenmedikleri beş özelliği, b) okulun işleyişine etki eden iç ve dış engelleri, c) havasını, d) ideallerindeki okulu tanımlamaları istenmiştir. Okul yöneticilerinin okullarını benzer biçimde algıladıkları anlaşılmıştır. Yöneticiler yetişmiş yönetici kadrosu olan, yerinden yönetilen, siyasi baskıların olmadığı, çağdaş programıyla kaliteli eğitim veren, ekonomik ve fiziksel sorunları çözülmüş, disiplinli, ilgili ve katılımcı velileri olan bir okulu ideal olarak tanımlamışlardır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2000 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Erçetin, Ş. Ş. (2000). İlköğretim Okul Yöneticilerinin 21.Yüzyıl İçin Örgütsel Vizyonları. Eğitim Ve Bilim, 25(117). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/426