Öz
Bu araştırmada, Kocaeli Üniversitesi öğretim elemanlarının kaygı düzeylerinin birimlere, cinsiyete, unvana ve kıdeme göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Kocaeli Üniversitesi’ndeki öğretim elemanlarıyla gerçekleştirilen bu araştırmaya 153 kişi katılmıştır. Veri elde etmek için “Kendini Değerlendirme Envanteri STA1 Formu TX2” kullanılmıştır. Toplanan veriler, Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve Newman Keuls Testi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Teknik Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim elemanlarının kaygı puan ortalamaları düşük, diğer fakülte, yüksekokul ve enstitüdeki öğretim elemanlarının kaygı puan ortalamaları yüksek bulunmuştur. Öğretim elemanlarının kaygı düzeyleri cinsiyete, unvana ve kıdeme göre anlamlı farklılık göstermemiştir.
Anahtar Kelimeler: Kaygı, üniversite öğretim elemanlarının kaygı düzeyleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Aksu, A., & Yüksel Şahin, F. (1999). Kocaeli Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Kaygı Düzeyleri. Eğitim Ve Bilim, 23(111). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/382