Öz
Bu araştırma işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin okulöncesi çocukların temel matematik becerilerinin gelişimi üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma deney ve kontrol grupları olmak üzere üç grup üzerinde gerçekleşmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanılmıştır. Deney ve araştırma-kontrol grubuna eğitimi araştırmacı vermiştir. Alan kontrol grubu ise eğitimini araştırmaya katılan 6 yaş grubu okulöncesi öğrenilenlerinden almıştır. Araştırmanın verileri Matematik Başarısı Gözlem Formu ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Kruskal Wallis Varyans Analizi ve Scheffé Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin okulöncesi çocuklarının temel matematik becerilerinin gelişimi üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili bulunmuştur.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yıldız, V. (1999). İşbirlikli Öğrenme ve Geleneksel Öğretimin Okulöncesi Çocuklarının Temel Matematik Becerilerinin Gelişimi Üzerindeki Etkileri. Eğitim Ve Bilim, 23(111). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/379