Öz
Eğitimde en temel nokta iletişimi öğrenmektir. Dil, ayrıca öğretebilen bir konu değildir. Bu görüşten yola çıkarak, iletişim problemi olan bir çocuğun yaşıtlan ile kaynaştırıldığı sınıf ortamı içinde bu çocuklara uygun ders programının ne olabileceği tartışılabilir. Bu makalede, iletişim sorunu için destek eğitim (bireysel eğitim) alan bir çocuğun ‘normal ’ sınıflara kaynaştırılması durumunda ders programlarının planlanmasına etki edebilecek faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analiz sonucunda bu çocuklar için eğitim programlarının içeriği ve eğitim teknikleri ile ilgili köklü bir değişiklik yapılamayacağı görülmektedir. Ancak, dikkatli yapılan değerlendirme ve detaylı gözlemler, her bir çocuğun ihtiyaçlarının ve özel problemlerinin belirlenmesini ve eğitim programlarının planlanmasındaki çerçeveyi ortaya çıkarabilecektir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1998 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Atay, M. (1998). İletişim Sorunları Olan Çocuklar İçin Öğretim Programı Planlama. Eğitim Ve Bilim, 22(109). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/360