Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel adanmıştık düzeyini saptamaktır. Bu amaçla 11 genel lisedeki 375 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Ölçek 28 maddeden oluşan 5 seçenekli Likert tipi ölçektir. Ölçeğin güvenirlik ve geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Faktör analizi sonucu bu ölçeğin tek boyutlu bir ölçek olduğu saptanmıştır. Ölçek 4 faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler, okula adanma, öğretmenlik mesleğine adanma ve çalışma grubuna adanma olarak altölçek şeklinde isimlendirilmiştir.

Nasıl atıf yapılır

Celep, C. (1998). Eğitim Örgütlerinde Öğretmenlerin Örgütsel Adanmışlığı. Eğitim Ve Bilim, 22(108). https://doi.org/10.15390/ES.1998.353