Öz
Sermayenin dünya üzerindeki dolaşımını ifade eden “Küreselleşme” kavramı, daha çok ekonomik içerikli olarak anlaşılmıştır. Oysa bugün, küreselleşmenin kültürel boyutundan da söz edilmektedir. Kültürel boyutun bir kesiti ise “Eğitim"dir. İşte, “Eğitimde küreselleşme” kavramı, küresel süreç içinde bulunan ülkeler arasında eğitimdeki ortak özellikleri ifade etmektedir. Bu bağlamda ülkeler arası öğrenci değişimi, öğretim üyesi değişimi, akreditasyon gibi konular gündeme gelmektedir. (Beyin göçü gibi bir konu da artık uluslararası bir düzeyde olumlu açıdan değerlendirilmektedir.) Bu yazıda konunun eğitimsel yönlerine genel olarak değinilmiş ve Türkiye ’nin durumu da ele alınmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1998 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tezcan, M. (1998). Küreselleşmenin Eğitimsel Boyutu. Eğitim Ve Bilim, 22(108). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/352