Öz
Bu makale okuma kitaplarındaki (Türkçe vb.) metinlerde öğrencilere yöneltilen soruların analizci bir yaklaşımla sınıflandırılması hakkındadır. Önce sorular kategorilere göre sınıflandırılarak, kategoriler hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra bu kategorilerdeki soru türlerinin öğrenme üzerindeki etkileri ele alınmış ve son olarak da soruların metinlerde yerleştirilmiş oldukları kısımlara (metin öncesi ve sonrası) göre okuma ve anlama üzerindeki etkileri ele alınmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1997 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akyol, H. (1997). Okuma Metinlerindeki Soruların Sınıflandırılması. Eğitim Ve Bilim, 21(105). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/321