Abstract
Bu makale okuma kitaplarındaki (Türkçe vb.) metinlerde öğrencilere yöneltilen soruların analizci bir yaklaşımla sınıflandırılması hakkındadır. Önce sorular kategorilere göre sınıflandırılarak, kategoriler hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra bu kategorilerdeki soru türlerinin öğrenme üzerindeki etkileri ele alınmış ve son olarak da soruların metinlerde yerleştirilmiş oldukları kısımlara (metin öncesi ve sonrası) göre okuma ve anlama üzerindeki etkileri ele alınmıştır.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Akyol, H. (1997). Okuma Metinlerindeki Soruların Sınıflandırılması. Education and Science, 21(105). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/321