Öz
Bu çalışmada, YÖK/Dünya Bankası Hizmet-öncesi Öğretmen Eğitimini Geliştirme Projesinin ve dünyadaki çağdaş gelişmelerin ışığında Türk Üniversitelerinde matematik öğretmenliği eğitiminin durum analizi yapılmakta ve matematik öğretmenliği programlarının geliştirilmesi için bir model sunulmaktadır. Modelin esasını oluşturan öğeler: alan bilgisi, epistemoloji ve öğretim yöntemleri ayrıntılı olarak açık- lanmakta ve model içindeki dengeli dağılımları tartışılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Öğretmen Eğitimi Programları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1997 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Baki, A. (1997). Çağdaş Gelişmelerin Işığında Matematik Öğretmenliği Eğitim Programları. Eğitim Ve Bilim, 21(103). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/307