Abstract
Bu çalışmada, YÖK/Dünya Bankası Hizmet-öncesi Öğretmen Eğitimini Geliştirme Projesinin ve dünyadaki çağdaş gelişmelerin ışığında Türk Üniversitelerinde matematik öğretmenliği eğitiminin durum analizi yapılmakta ve matematik öğretmenliği programlarının geliştirilmesi için bir model sunulmaktadır. Modelin esasını oluşturan öğeler: alan bilgisi, epistemoloji ve öğretim yöntemleri ayrıntılı olarak açık- lanmakta ve model içindeki dengeli dağılımları tartışılmaktadır.
Keywords: Matematik Eğitimi, Öğretmen Eğitimi Programları
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Baki, A. (1997). Çağdaş Gelişmelerin Işığında Matematik Öğretmenliği Eğitim Programları. Education and Science, 21(103). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/307