Öz
Eğitimin amacı, görme engelli çocuğa kendi çevresindeki gerçeklerin bilgisini vermektir. Enfeksiyon, yaralanma, kalıtım gibi nedenlerle görme yetisini yitiren çocuk, görsel niteliğe dayanan bir eğitim yaşantısı içinde pek çok sorunla karşılaşacaktır. Görme engelli bireylere sağlanan eğitimin ve götürülecek hizmetlerin, sorunların çözümünde etkili olması beklenir. Gelişmiş toplumlar görme engelli bireyin topluma kazandırılması yönünde çalışmalar yapmakta, onlara imkânlar sağlamaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1994 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Binatlı Büyükkurt, G. (1994). Türkiye’de Görme Engelli Çocukların Eğitimi. Eğitim Ve Bilim, 18(92). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/237