Abstract
Eğitimin amacı, görme engelli çocuğa kendi çevresindeki gerçeklerin bilgisini vermektir. Enfeksiyon, yaralanma, kalıtım gibi nedenlerle görme yetisini yitiren çocuk, görsel niteliğe dayanan bir eğitim yaşantısı içinde pek çok sorunla karşılaşacaktır. Görme engelli bireylere sağlanan eğitimin ve götürülecek hizmetlerin, sorunların çözümünde etkili olması beklenir. Gelişmiş toplumlar görme engelli bireyin topluma kazandırılması yönünde çalışmalar yapmakta, onlara imkânlar sağlamaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1994 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Binatlı Büyükkurt, G. (1994). Türkiye’de Görme Engelli Çocukların Eğitimi. Education and Science, 18(92). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/237