Öz
Öğretim sistemlerini incelerken başlıca iki amaç görülür. Birincisi sistemin yapısını belirlemek ve işleyişini açıklamak ikincsi de «iyi» leyecek bir sistem tasarlamaktır. Bu amaçlardan hangisi seçilirse seçilsin yanıtlanması gereken soruların özü ve içeriği değil yalnızca kipi değişir. Birincideki nedir, nasıldır soruları ikincide ne olmalı, nasıl olmalı biçimini alır. Okul tasarımında yanıtlanacak soruların ayrıntılı dökümünü bu çalışmaya sığdırmak olanaksız olduğundan genel kapsamları çizilmeye çalışılmıştır. Sorulara verilen yanıtlar kesin ve eksiksiz ilkeler değil, örnek niteliğinde özel seçkilerdir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1983 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Baykal, A. (1983). Okul Tasarımında Genel Çerçeve. Eğitim Ve Bilim, 7(42). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2346