Abstract
Öğretim sistemlerini incelerken başlıca iki amaç görülür. Birincisi sistemin yapısını belirlemek ve işleyişini açıklamak ikincsi de «iyi» leyecek bir sistem tasarlamaktır. Bu amaçlardan hangisi seçilirse seçilsin yanıtlanması gereken soruların özü ve içeriği değil yalnızca kipi değişir. Birincideki nedir, nasıldır soruları ikincide ne olmalı, nasıl olmalı biçimini alır. Okul tasarımında yanıtlanacak soruların ayrıntılı dökümünü bu çalışmaya sığdırmak olanaksız olduğundan genel kapsamları çizilmeye çalışılmıştır. Sorulara verilen yanıtlar kesin ve eksiksiz ilkeler değil, örnek niteliğinde özel seçkilerdir.
Copyright and license
Copyright © 1983 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Baykal, A. (1983). Okul Tasarımında Genel Çerçeve. Education and Science, 7(42). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2346