Öz
Eğitimin sosyolojik temelleri, eğitime toplumsal bakışı ifade eder.(') Sosyoloji bilimi, en geniş anlamı ile insan ilişkilerini inceleyen toplum bilimidir. Eğitim Sosyolojisi ise sosyolojik bilgi, teknik ve yöntemlerin eğitimsel sistem ve süreçlerdeki grup ilişkilerine uygulanmasıdır. Eğitim, bireyin yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Eğitim, toplumda belirli bir gereksinimi karşılayan bir toplumsal kurumdur. İşte sosyoloji, eğitimle onun bir toplumsal kurum oluşu nedeniyle ilgilenmektedir. Bu ilişki sosyolojinin «Eğitim sosyolojisi» başlığı altında bir uzmanlık dalının geliştirilmesine yol açmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1982 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tezcan, M. (1982). Eğitimin Sosyolojik Temelleri. Eğitim Ve Bilim, 7(39). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2318