Öz
Gazetelerden öğrendiğimize gere, Milli Eğitim Bakanlığı'nın çalışmaları arasında «Türkçe’nin gereği gibi gelişmediği yerlerde» Türkçe öğretimi sorunu, gündeme gelmiş bulunmaktadır.1 Gerçekten de, —son sayımlarda bu yönde bir değerlendirme yapılmamışsa da— en son 1960 sayımına göre, yurdumuzda toplam nüfusun yaklaşık % 9,30’u (27 755 000'de 2 582 000'i) Türkçe’yi yeterince bilmemektedir. Evde konuşulan yabancı dillerin başında, yaklaşık % 6,66 ile Kürtçe, %1,25 ile Arapça gelmektedir. Ayrıca Çerkezce, Rumca, Ermenice, Gürcüce, Yahudice (?), hatta Bulgarca, Abazaca da, kimi toplulukların anadili sayılmaktadır. O günden bugüne bu oranlarda Türkçeden yana bir gelişme olduğunu gösterir belirtilere rastlanmamaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1981 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Erişen, S. (1981). Dil Bütünlüğü. Eğitim Ve Bilim, 6(31). https://doi.org/10.15390/ES.1981.2268