Öz

İlkokul birinci sınıf öğretmeni (makalenin ilk yazarı) olarak gerçekleştirdiğim bu eylem araştırmasında, öğrencilerimin “üzüntü”, “korku”, “öfke” ve “endişe” duygularına ilişkin duygusal okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçladım. Çalışmayı 2021-2022 öğretim yılı bahar döneminde Ankara’da bulunan bir özel ilkokuldaki 16 birinci sınıf öğrencimle yürüttüm. Çalışmada, öncelikle öğrencilerimin duygusal okuryazarlık beceri düzeylerini “Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği” ile belirledim. Daha sonra, duygusal okuryazarlığın üç bileşenine (duyguları tanıma, ifade etme ve düzenleme alt-becerilerine) yönelik 14 eylem planı çerçevesinde hazırladığım 55 öğretim etkinliğini haftada beş ders saati olmak üzere 14 hafta süresince uyguladım. Öğretim etkinliklerini “Lili ve Zozo’nun Duygular Galaksisine Yolculuk” temasıyla bir bütünlük oluşturacak biçimde tasarladım. Araştırmamın nitel verilerini katılımcı gözlemler, yansıtıcı günlükler, video kayıtları ve öğrencilerim, Geçerlik Komitesi üyeleri ile velilerden aldığım geribildirimler vasıtasıyla elde ettim. Ayrıca, uygulama sonunda öğrencilerimin duygusal okuryazarlık beceri düzeylerini “Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeğini” yeniden uygulayarak belirledim. Çalışmada elde ettiğim nitel verileri betimsel olarak, nicel verileri ise ölçme aracındaki yönlendirmeler doğrultusunda analiz ettim. Araştırmada uyguladığım etkinlikler neticesinde öğrencilerimin duygusal okuryazarlık becerilerinde önemli gelişmeler tespit ettim. Duyguları tanıma becerisine ilişkin olarak, “üzüntü” ve “endişe” duygularında birer öğrencim ve “korku” duygusunda da iki öğrencim dışında, öğrencilerimin tamamı dört duyguyu da tanıma becerisini edinmiştir. Duyguları ifade etme becerisine ilişkin olarak, en fazla gelişme “korku” ve “endişe” duygularında yaşanmıştır. Ön ölçümde sadece beş öğrencim “korku” duygusunu ifade edebilirken, son ölçümde bu sayı 15’e yükselmiştir. Benzer şekilde, ön ölçümde sadece bir öğrencim “endişe” duygusunu ifade edebilirken, son ölçümde bu sayı 11’e yükselmiştir. Duyguları düzenleme becerisine ilişkin olarak ise bütün öğrencilerimde tam bir gelişme olmuştur. Öğrencilerimin tamamı da dört duyguyu düzenleme becerisini edinmiştir. Ayrıca, öğretim etkinliklerinde Lili ve Zozo adlı oyuncak bebeklerin kullanılması öğrencilerimin etkinliklere ilgilerini arttırmış, öğrenmelerini zevkli hale getirmiş ve duygusal okuryazarlık becerilerinin gelişimine olumlu katkıda bulunmuştur. Araştırmamda elde ettiğim deneyimlere bağlı olarak eğitimcilere bazı önerilerde bulundum.

Anahtar Kelimeler: Duygusal okuryazarlık, Duyguları tanıma, Duyguları ifade etme, Duyguları düzenleme, İlkokul birinci sınıf öğrencileri, Eylem araştırması

Kaynakça

  1. Acar, A. (2021). Okul öncesi dönem çocukları için duygu düzenleme becerileri ölçeğinin geliştirilmesi (Unpublished doctoral dissertation). Necmettin Erbakan University, Konya.
  2. Acton, J., & Carter, B. (2016). The impact of immersive outdoor activities in local woodlands on young carers’ emotional literacy and well-being. Comprehensive Child and Adolescent Nursing, 39(2), 94-106. doi:10.3109/01460862.2015.1115156
  3. Alemdar, M. (2019). Sosyal sermayenin eğitim öğretim süreçlerine yansıması: Duygusal okuryazarlık ve duygusal emek bağlamı (Unpublished doctoral dissertation). Eskişehir Osmangazi University, Eskişehir.
  4. Alemdar, M. (2020). Duygusal okuryazarlık. İstanbul: Paradigma Akademi.
  5. Antidote, J. P. (2003). The emotional literacy handbook: Promoting whole-school strategies. London: David Fulton in Association with Antidote.
  6. Arda, T. B., & Ocak, Ş. (2012). Social competence and promoting alternative thinking strategies: PATHS preschool curriculum. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(4), 2691-2698. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1002870.pdf
  7. Balta Özkan, A. (2019). İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık ve akademik stres düzeyleri (Unpublished master’s thesis) Recep Tayyip Erdoğan University, Rize.
  8. Bibik, J. M., & Edwards, K. F. (1998). How are you feeling today? Teaching for emotional literacy. Journal of Health Education, 29(6), 371-372. doi:10.1080/10556699.1998.10603369
  9. Bilmez, B. (2023). Yoga farkındalık programının 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine ve annelerin görüşlerine etkisinin incelenmesi (Unpublished doctoral dissertation). Ankara University, Ankara.
  10. Bosacci, S. L., & Moore, C. (2004). Preschooler’s understanding of simple and complex emotions: Links with gender and language. Sex Roles, 50(9), 659-675. doi:10.1023/B:SERS.0000027568.26966.27
  11. Brackett, M. A., Bailey, C. S., Hoffmann, J. D., & Simmons, D. N. (2019). RULER: A theory-driven, systemic approach to social, emotional, and academic learning. Educational Psychologist, 54(3), 144-161. doi:10.1080/00461520.2019.1614447
  12. Brochmann, H., & Bowen, L. (2021). Endişeli minikler için iyi hisler (G. Döneli, Trans.). İstanbul: Sabri Ülker Vakfı Yayınları.
  13. Bronson, M. (2000). Self-regulation in early childhood: Nature and nurture. New York: The Guilford Press.
  14. Camilleri, S., Caruana, A., Falzon, R., & Muscat, M. (2012). The promotion of emotional literacy through personal and social development: The Maltese experience. Pastoral Care in Education, 30(1), 19-37. doi:10.1080/02643944.2011.651223
  15. Canan, S., & Şahin, A. (2021). Kendimi keşfediyorum: Çocuklar için nörobilim temelli duygu, farkındalık ve dikkat egzersizleri. İstanbul: Genç Tuti Yayınları.
  16. Cantekin, D., & Gültekin Akduman, G. (2020). Duyguları yönetme becerileri eğitim programının çocukların duyguları yönetme ve bakış açısı alma becerilerine etkisinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 777-798. doi:10.37217/tebd.785281
  17. Carnwell, R., & Baker, S. A. (2007). A qualitative evaluation of a project to enhance pupils’ emotional literacy through a student assistance programme. Pastoral Care in Education, 25(1), 33-41. doi:10.1111/j.1468-0122.2007.00398.x
  18. Cefai, C., Ferrario, E., Cavioni, V., Carter, A., & Grech, T. (2014). Circle time for social and emotional learning in primary school. Pastoral Care in Education, 32(2), 116-130. doi:10.1080/02643944.2013.861506
  19. Colwell, M. J., & Hart, S. (2006). Emotion framing: Does it relate to children’s emotion knowledge and social behavior?. Early Child Development and Care, 176(6), 591-603. doi:10.1080/03004430500147367
  20. Coppock, V. (2007). It’s good to talk! A multidimensional qualitative study of the effectiveness of emotional literacy work in schools. Children & Society, 21(6), 405-419. doi:10.1111/j.1099-0860.2006.00072.x
  21. Cornwell, S., & Bundy, J. (2009). The emotional curriculum. London: Sage Publications.
  22. Coşkun, K. (2015). İlkokullarda duygusal okuryazarlık eğitiminin öğrencilerin duygusal zekâ üzerine etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Ondokuz Mayıs University, Samsun.
  23. Cowie, H., & Hutson, N. (2005). Peer support: A strategy to help bystanders challenge school bullying. Pastoral Care in Education, 23(2), 40-44. doi:10.1111/j.0264-3944.2005.00331.x
  24. Çevik, S., & Saban, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin yaşadığı duyguların mesleklerine yansıması. Turkish Studies-Educational Sciences, 14(6), 2951-2975. doi:10.29228/TurkishStudies.25887
  25. Denham, S. A. (1998). Emotional development of young children. New York: The Guilford Press.
  26. Denham, S. A. (2006). Social-emotional competence as support for school readiness: What is it and how do we assess it?. Early Education and Development, 17(1), 57-89. doi:10.1207/s15566935eed1701_4
  27. Dickson, E., & Burton, N. (2011). ‘You looking at me?’: Investigating 9 and 13 year-olds’ ability to encode and decode nonverbal communication and demonstrate ‘emotional literacy’. Education 3-13, 39(3), 265-276. doi:10.1080/03004270903505062
  28. Domitrovich, C. E., Durlak, J. A., Staley, K. C., & Weissberg, R. P. (2017). Social-emotional competence: An essential factor for promoting positive adjustment and reducing risk in school children. Child Development, 88(2), 408-416. doi:10.1111/cdev.12739
  29. Dunn, J., & Hughes, C. (1998). Young children’s understanding of emotions within close relationships. Cognition and Emotion, 12(2), 171-190. doi:10.1080/026999398379709
  30. Durmuşoğlu Saltalı, N. (2010). Duygu eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının duygusal becerilerine etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Selçuk University, Konya.
  31. Eisenberg, N., & Spinrad, T. (2004). Emotion related regulation: Sharpening the definition. Child Development, 75(2), 334-339. doi:10.1111/j.1467-8624.2004.00674.x
  32. Ekman, P. (2003). Emotions revealed: Recognizing faces and feelings to improve communication and emotional life. New York: Owl Press.
  33. Eland, E. (2018). Üzüntü kapını çaldığında (S. Çelik, Trans.). İstanbul: Martı Yayınevi.
  34. Ender Sarıçalı, Z. (2020). Duygu düzenleme programının ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri üzerindeki etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Anadolu University, Eskişehir.
  35. Fettig, A., Cook, A. L., Morizio, L., Gould, K., & Brodsky, L. (2018). Using dialogic reading strategies to promote social-emotional skills for young students: An exploratory case study in an after-school program. Journal of Early Childhood Research, 16(4), 436-448. doi:10.1177/1476718X18804848
  36. FitzPatrick, S., Twohig, M., & Morgan, M. (2014). Priorities for primary education? From subjects to life-skills and children’s social and emotional development. Irish Educational Studies, 33(3), 269-286. doi:10.1080/03323315.2014.923183
  37. Ford, B. Q., & Gross, J. J. (2018). Emotion regulation: Why beliefs matter. Canadian Psychology, 59(1), 1-14. doi:10.1037/cap0000142
  38. Ford, B. Q., & Gross, J. J. (2019). Why beliefs about emotion matter: And emotion-regulation perspective. Current Directions in Psychological Science, 28(1), 74-81. doi:10.1177/0963721418806697
  39. Gallese, V. (2003). The roots of empathy: The shared manifold hypothesis and the neutral basis of intersubjectivity. Psychopathology, 36(4), 171-180. doi:10.1159/000072786
  40. Goleman, D. (1995). Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ. New York: Bantam.
  41. Goleman, D. (2016). Sosyal zekâ: İnsan ilişkilerinin yeni bilimi (O. Çetin-Deniztekin, Trans.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  42. Goleman, D. (2018). Duygusal zekâ: EQ neden IQ’dan daha önemlidir? (B. S. Yüksel, Trans.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  43. Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2(3), 271-299. doi:10.1037/1089-2680.2.3.271
  44. Gross, J. J., & Thompson, R. A. (2007). Emotion regulation: Conceptual foundations. In J. J. Gross (Ed.), Handbook of emotion regulation (pp. 3-24). New York: The Guilford Press.
  45. Gürgür, H. (2017). Eylem araştırması. In A. Saban & A. Ersoy (Eds.), Eğitimde nitel araştırma desenleri (pp. 31-80). Ankara: Anı Yayıncılık.
  46. Hageslkamp, C., Brackett, M., Rivers, S., & Salovey, P. (2013). Improving classroom quality with the RULER approach to social and emotional learning: Priximal and distal outcomes. American Journal of Community Psychology, 51(3), 550-543. doi:10.1007/s10464-013-9570-x
  47. Harper, L. J. (2016). Preschool through primary grades: Using picture books to promote social-emotional literacy. Young Children, 71(3), 80-86. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/10.2307/ycyoungchildren.71.3.80
  48. Hong, E. J., & Kangas, M. (2022). The relationship between beliefs about emotions and emotion regulation: A systematic review. Behaviour Change, 39(4), 205-234. doi:10.1017/bec.2021.23
  49. Howart, H. (2020a). Beni üzen ne? (U. Hasdemir, Trans.). Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Yayınları.
  50. Howart, H. (2020b). Beni korkutan ne? (E. E. Sezer, Trans.). Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Yayınları.
  51. Hromek, R., & Roffey, S. (2009). Promoting social and emotional learning with games: It’s fun and we learn things. Simulation and Gaming, 40(5), 626-644. doi:10.1177/1046878109333793
  52. Humphrey, N., Curran, A., Morris, E., Farrell, P., & Woods, K. (2007). Emotional intelligence and education: A critical review. Educational Psychology, 27(2), 235-254. doi:10.1080/01443410601066735
  53. Hyson, M. (2004). The emotional development of young children: Building an emotion-centered curriculum. New York: Teachers College Press.
  54. Johnson, A. P. (2014). Eylem araştırması el kitabı (Y. Uzuner & M. Özten Anay, Trans.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  55. Kandemir, M., & Dündar, H. (2008). Duygusal okuryazarlık ve duygusal okuryazar öğrenme ortamları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 83-90. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/115581
  56. Karakuş Özdemir, E. (2023). Mülteci çocukların bulunduğu anasınıflarında uygulanan duygu düzenleme erken müdahale programının etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Gazi University, Ankara.
  57. Kassem, C. L. (2002). Developing the teaching professional: What teacher educators need to know about emotions. Teacher Development, 6(3), 363-372. doi:10.1080/13664530200200177
  58. Killick, S. (2006). Emotional literacy: At the heart of the school ethos. London: Paul Chapman.
  59. Knowler, C., & Frederickson, N. (2013). Effects of an emotional literacy intervention for students identified with bullying behaviour. Educational Psychology, 33(7), 862-883. doi:10.1080/01443410.2013.785052
  60. Krause, N., Blackwell, L., & Claridge, S. (2020). An exploration of the impact of the emotional literacy support assistant (ELSA) programme on wellbeing from the perspective of pupils. Educational Psychology in Practice, 36(1), 17-31. doi:10.1080/02667363.2019.1657801
  61. Kuru Şevik, H., & Aktan Acar, E. (2021). Kimlikli bebekler yaklaşımının okul öncesi dönem çocuklarının (4-6 yaş) duygusal okuryazarlık eğitimlerinde kullanılması: Bir eylem araştırması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(35), 18-53. doi:10.29329/mjer.2020.340.2
  62. Kuzucu, Y. (2006). Duyguları fark etmeye ve ifade etmeye yönelik bir psiko-eğitim programının, üniversite öğrencilerinin duygusal farkındalık düzeylerine, duyguları ifade etme eğilimlerine, psikolojik ve öznel iyi oluşlarına etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Ankara University, Ankara.
  63. Lasanen, M., Maatta, K., & Uusiautti, S. (2019). ‘I am not alone’: An ethnographic research on the peer support among northern-Finnish children with hearing loss. Early Child Development and Care, 189(7), 1203-1218. doi:10.1080/03004430.2017.1371704
  64. Lown, J. (2002). Circle time: The perceptions of teachers and pupils. Educational Psychology in Practice, 18(2), 93-102. doi:10.1080/02667360220144539
  65. Lynch, K. B., Geller, S. R., & Schmidt, M. G. (2004). Multi-year evaluation of the effectiveness of a resilience-based prevention program for young children. Journal of Primary Prevention, 24(3), 335-353. doi:10.1023/B:JOPP.0000018052.12488.d1
  66. McEwen, S. (2019). The emotional literacy support assistant (ELSA) programme: ELSAs’ and children’s experiences. Educational Psychology in Practice, 35(3), 289-306. doi:10.1080/02667363.2019.1585332
  67. Meekums, B. (2008). Developing emotional literacy through individual dance movement therapy: A pilot study. Emotional and Behavioural Difficulties, 13(2), 95-110. doi:10.1080/13632750802027614
  68. Mills, G. E. (2003). Action research. A guide for the teacher researcher. New Jersey: Pearson Education.
  69. Norris, J. A. (2003). Looking at classroom management through a social and emotional learning lens. Theory Into Practice, 42(4), 313-318. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/1477394
  70. O’Hara, D. (2011). The impact of peer mentoring on pupils’ emotional literacy competencies. Educational Psychology in Practice, 27(3), 271-291. doi:10.1080/02667363.2011.603533
  71. Özhan, M. B., Taşgın, A., & Kandırmaz, M. (2023). K12 beceriler çerçevesi: Türkiye Bütüncül Modeli bağlamında sosyal duygusal öğrenme becerileri [Special issue]. Millî Eğitim, 52, 1027-1054. doi:10.37669/milliegitim.1308964
  72. Park, J. (1999). Emotional literacy: Education for meaning. International Journal of Children’s Spirituality, 4(1), 19-28. doi:10.1080/1364436990040103
  73. Parker, J. D. A., Creque Sr., R. E., Barnhart, D. L., Harris, J. I., Majeski, S. A., Wood, L. M., … Hogan, M. J. (2004). Academic achievement in high school: Does emotional intelligence matter?. Personality and Individual Differences, 37(7), 1321-1330. doi:10.1016/j.paid.2004.01.002
  74. Perry, L., Lennie, C., & Humphrey, N. (2008). Emotional literacy in the primary classroom: Teacher perceptions and practices. Education, 3(36), 27-37. doi:10.1080/0300427070157 6851
  75. Plutchik, R. (2003). Emotions and life: Perspectives from psychology, biology, and evolution. Washington, DC: American Psychological Association.
  76. Pons, F., Harris, P. L., & Rosnay, M. D. (2004). Emotion comprehension between 3 and 11 years: Developmental periods and hierarchical organization. European Journal of Developmental Psychology, 1(2), 127-152. doi:10.1080/17405620344000022
  77. Purcell, R., & Kelly, C. (2023). A systematic literature review to explore pupils’ perspectives on key outcomes of the emotional literacy support assistant (ELSA) intervention. Educational Psychology in Practice, 39(2), 201-216. doi:10.1080/02667363.2023.2185208
  78. Qualter, P., Whiteley, H. E., Hutchinson, J. M., & Pope, D. J. (2007). Supporting the development of emotional intelligence competencies to ease the transition from primary to high school. Educational Psychology in Practice, 23(1), 79-95. doi:10.1080/02667360601154584
  79. Rae, T. (2012). Developing emotional literacy: Approaches for staff and students developing an approach in the SEBD school. In J. Visser, H. Daniels, & T. Cole. (Eds.), Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties (pp. 1-18). Leeds: Emerald Group Publishing. doi:10.1108/S1479-3636(2012)0000002004
  80. Roffey, S. (2008). Emotional literacy and the ecology of school wellbeing. Educational and Child Psychology, 25(2), 29-39. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/285862577
  81. Rubenstein, L. (2021). Duygularıyla arkadaş olan çocuk (S. Yeniçeri, Trans.). İstanbul: Okuyan Us Yayınevi.
  82. Salovey, P., & Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185-211. doi:10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
  83. Sanna, F. (2021). Arkadaşım korku (Z. Sevde, Trans.). İstanbul: Taze Kitap Yayıncılık.
  84. Santrock, J. (1997). Life-span development. Lowa: Brown Benchmark.
  85. Sharp, P. (2000). Promoting emotional literacy: Emotional literacy improves and increases your life chances. Pastoral Care in Education, 18(3), 8-10. doi:10.1111/1468-0122.00165
  86. Southam Gerow, M. A. (2020). Çocuklarda ve ergenlerde duygusal düzenleme: Uygulayıcının rehberi (M. Şahin, & M. Artıran, Trans.). Ankara: Nobel Akademik Yayınları.
  87. Soykan, Ç. (2003). Öfke ve öfke yönetimi. Kriz Dergisi, 11(2), 19-27. doi:10.1501/Kriz_0000000192
  88. Steiner, C. (2014). Akıllı bir kalple duygusal okuryazarlık (M. Şahin, Ed. & Trans.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  89. Sutton, R. E., & Wheatley, K. F. (2003). Teachers’ emotions and teaching: A review of the literature and directions for future research. Educational Psychology Review, 15(4), 327-358. doi:10.1023/A:1026131715856
  90. Tarhan, N. (2015). Duyguların psikolojisi. İstanbul: Timaş Yayınları.
  91. Tatlı Harmancı, S. (2021). Duygusal okuryazarlık eğitim programının çocuk evlerinde kalan çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi (Unpublished doctoral dissertation). Gazi University Ankara.
  92. Topal, H. (2021). İlkokul çocuklarına ve annelerine uygulanan duygu düzenleme psikoeğitim programlarının çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Çukurova University, Adana.
  93. Triliva, S., & Poulou, M. (2006). Greek teachers’ understandings and constructions of what constitutes social and emotional learning. School Psychology International, 27(3), 315-338. doi:10.1177/0143034306067303
  94. Vatan, S. (2020). Duygu düzenleme eğitiminin duygu düzenleme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 21(4), 396-402. doi:10.5455/apd.68943
  95. Watanabe, Y., Motomura, Y., & Saeki, E. (2022). Development of emotional literacy and empathy among elementary-aged Japanese children. International Journal of School & Educational Psychology, 10(3), 316-335. doi:10.1080/21683603.2020.1837699
  96. Weare, K. (2003). Developing the emotionally literate school. London: Paul Chapman.
  97. Whitted, K. S. (2011). Understanding how social and emotional skill deficits contribute to school failure. Preventing School Failure, 55(1), 10-16. doi:10.1080/10459880903286755
  98. Winans, A. E. (2012). Cultivating critical emotional literacy: Cognitive and contemplative approaches to engaging difference. College English, 75(2), 150-170. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/24238137
  99. Wong, B., Cripps, D., White, H., Young, L., Kovshoff, H., Pinkard, H., & Woodcock, C. (2020). Primary school children’s perspectives and experiences of emotional literacy support assistant (ELSA) support. Educational Psychology in Practice, 36(3), 313-327. doi:10.1080/02667363.2020.1781064
  100. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  101. Yüksel, R. N. (2021). Öfke kuşları orkestrası. İstanbul: Cezve Çocuk Yayınları.
  102. Zentner, M. A. (1999). The influence of expression of emotions in writing on physical and psychological well-being (Doctoral dissertation). Texas University, Austin.

Nasıl atıf yapılır

Ersu, Z. S., & Saban, A. (2025). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Duygusal Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması. Eğitim Ve Bilim, 50(221), 33-73. https://doi.org/10.15390/EB.2025.13193