Öz
Öğretmenlerin duygusal bağlılıkları onların performansları ile yakından ilişkilidir. Bu kapsamda bu çalışmada güçlendirici liderlik, öğretmen özerkliği, öğretmen öz-yeterlik inancı ve duygusal bağlılık arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma verileri, Ankara’da görev yapan 611 öğretmenden elde edilmiştir. Önerilen modeli test etmek amacıyla yapısal eşitlik modellemesi kapsamında aracılık analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları, güçlendirici liderliğin ve öğretmen özerkliğinin, öğretmen öz-yeterlik inancını yordadığını göstermiştir. Benzer şekilde, öğretmen öz-yeterlik inancı da duygusal bağlılıkla pozitif yönlü ve anlamlı bir şekilde ilişkilidir. Analiz sonuçları, öğretmen öz-yeterlik inancının; güçlendirici liderlik ve öğretmen özerkliği ile duygusal bağlılık arasındaki ilişkide aracı bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın güçlendirici liderlik, öğretmen özerkliği ve öğretmenlerin öz-yeterlik inancının, öğretmenlerin duygusal bağlılığı üzerindeki etkilerine odaklanan araştırmalara katkıda bulunması beklenmektedir. Ayrıca, politika yapıcılara ve okul liderlerine yönelik çıkarımlar sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Güçlendirici liderlik, Öğretmen özerkliği, Öğretmen öz-yeterliği, Duygusal bağlılık, Yapısal eşitlik modellemesi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2024 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.