Öz
COVID-19 salgınının zirve yaptığı dönemde, öğretmen ve yöneticiler bu durumun aniden ortaya çıkması karşısında hazırlıksız yakalandı ve acil uzaktan eğitim sistemlerini acilen kurmak zorunda kaldı. Çeşitli literatürde tespit edilen sorunlarla birlikte bu araştırma, öğretmenlerin pandemi döneminde beden eğitimi uygularkenki deneyimlerini, motivasyonlarını, bağlılıklarını ve önerilerini ortaya çıkarmak için yapıldı. Niteliksel tanımlayıcı bir araştırma tasarımı kullanan bu çalışma, derinlemesine görüşmeler kullanarak Filipinler'in Cotabato Eyaletindeki seçilmiş okullardan yirmi kıdemli lise öğretmeninin deneyimlerini daha derinlemesine araştırdı. Sonuçların üçgenlenmesi sırasında bu çalışma, öğrenciler için sınırlı kaynakların ve öğretmenler arasındaki teknolojik boşlukların kaliteli öğrenmeye engel teşkil ettiğini tespit etti. Ancak öğretmenler, uzaktan eğitimi kolaylaştırmak için yeni beceriler edinme ve yenilikçi teknolojik stratejiler benimseme konusunda iyimserlik gösterdi. Meslektaşlarla işbirliğine dayalı çabalar problem çözmede etkili oldu ve öğretmenler olumsuz deneyimlerini kişisel ve mesleki gelişim için fırsatlar olarak gördüler. Bulgular daha sonra Filipin lise müfredatında beden eğitiminin daha iyi uygulanmasına yönelik sonuçlar ve öneriler geliştirmek için kullanıldı.
Anahtar Kelimeler: Adanmışlık, Esin, Yeni normal eğitim, Öğretmenlerin zorlukları, Öğretmen deneyimleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2024 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Pascua, K., & Tagare, R. J. (2024). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin COVID-19 Krizinde Deneyimleri, Motivasyonu, Bağlılığı ve Önerileri. Eğitim Ve Bilim, 49(219), 187-200. https://doi.org/10.15390/EB.2024.12095