Öz
Bu çalışma, yurt dışı öğretmenlik deneyiminin hizmet-içi İngilizce öğretmenlerinin mesleki kimlik gelişimlerine nasıl katkı sağladığını araştırmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve dokuz İngilizce öğretmeni ile yarı yapılandırılmış, ayrıntılı görüşmeler yapılmıştır. Görüşme transkriptlerinin yansıtıcı tematik analizi sonucunda yurt dışında öğretmenlik yapma deneyiminin öğretmenlerin kimlik gelişimi için değerli fırsatlar sunduğu gözlenmiştir. Bulgular, yurt dışı öğretmenlik programı süresince çoklu kimliklere sahip olmanın, öğretmen olarak daha fazla etkenlik tecrübe etmenin, hedef dili öğrenme motivasyonu yüksek, hevesli öğrencilerle çalışmanın ve iletişimsel yetkinlik geliştirmenin öğretmenlerin mesleki kimliklerinin şekillenmesinde dönüştürücü etkileri olduğuna işaret etmektedir. Bulgular ayrıca, yurt dışı öğretim sürecinde öğretmenlerin kimlik gelişimlerini daha güçlü şekilde desteklemek için daha iyi yapılandırılmış etkinliklere ihtiyaç olduğunu vurgulamaktadır.
Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretmenleri, Hizmet-içi öğretmenler, Mesleki öğretmen kimliği gelişimi, Yabancı dil öğretimi, Yurt dışı öğretim deneyimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2024 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akkuş Çakır, N., & Ünlü, N. (2024). Yurt Dışı Öğretmenlik Deneyiminin İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Öğretmen Kimliği Gelişimi Üzerine Etkileri. Eğitim Ve Bilim, 49(219), 163-185. https://doi.org/10.15390/EB.2024.11241