Öz
Bu araştırma, çıkarma işlemi becerisini sesli düşünme yöntemiyle öğretebilmek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırmasıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcısı hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip bir öğrencidir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, eylem araştırma sürecine uygun olarak ön ve son test ölçüt bağımlı ölçüm araçları, performans kayıt tabloları, öğretmen ve öğrenci günlükleri, sesli düşünme yöntemi öğrenci görüşme formudur. Araştırma eylem planlarının hazırlık ve değerlendirilme aşamasına kadar geçen tüm süreç ses kaydı ile kaydedilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencinin çıkarma işlemi basamaklarını bağımsız olarak gerçekleştirdiği, çıkarma işleminin anlamına ilişkin bilgiyi elde ettiği ve bunu söylediği görülmüştür. Bu araştırmanın öğrencinin akademik becerilerini geliştirdiği için alanyazına katkısı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Zihinsel yetersizlik, Çıkarma işlemi, Sesli düşünme, metodu Matematik
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2022 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Uzun, A., Gökkurt Özdemir, B., Çetinöz, E. E., & Şahan, G. (2022). Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Öğrenciye Sesli Düşünme Yöntemi ile Çıkarma İşleminin Öğretimi. Eğitim Ve Bilim, 47(210), 321-356. https://doi.org/10.15390/EB.2022.10491