Öz
Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde ailelerin öğretici ebeveynlik becerilerini incelemektir. Karma araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Öğretici Ebeveynlik Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri toplama aracı olarak veli ve öğretmenlere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nicel veri analizinde parametrik testler, nitel veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre nicel veri analizleri sonucunda ebeveynlerin öğretici ebeveynlik becerilerine yönelik algılarının çoğunlukla düzeyinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada t-Testi ve ANOVA sonuçlarına göre öğretici ebeveynlik becerileri ölçeğinin evde öğrenmeyi destekleme boyutunda kadın ebeveynlerin, çalışan ebeveynlerin, daha genç ebeveynlerin ve çocuğu ilkokulda öğrenim gören ebeveynlerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Mezuniyet ve gelir durumu değişkenlerine göre yapılan testler sonucunda anlamlı bir farklılık olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Nitel analizler sonucunda ebeveynlerin evde öğrenme sürecine mümkün olduğu kadar katılım sağladıkları ancak öğretmenlerin bu katılımın düzeyini ve niteliğini yeterli görmedikleri tespit edilmiştir. Araştırmada ailelerin öğretici ebeveynlik becerilerini yeterli düzeyde gördükleri ve uzaktan eğitim sürecinde öğretici ebeveyn olarak katılım gösterdikleri, öğretmenlerin ise ebeveynlerin evde öğrenme katılımından memnun olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Evde öğrenme, Öğretici ebeveynlik, Aile katılımı, Uzaktan eğitim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2022 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Albez, C., & Akan, D. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde Ailelerin Öğretici Ebeveynlik Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 47(209), 467-496. https://doi.org/10.15390/EB.2022.10810