Öz
Bu çalışmada, ilkokul ikinci sınıf düzeyinde Web 2.0 araçlarından biri olan Storyjumper yazılımı kullanılarak gerçekleştirilen hayat bilgisi dersine yönelik öğretimin, öğrencilerin kültürel farkındalıkları ile yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmada, tek grup öntest-sontest zayıf deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları uygun örnekleme yöntemine göre belirlenmiş olup, yirmi iki ilkokul ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Sözel-A Formu ve araştırmacılar tarafından oluşturulan Kültürel Farkındalık Düzeyi Belirleme Formu kullanılmıştır. Yaratıcı düşünme testine yönelik nicel veriler non-parametrik testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. Kültürel Farkındalık Düzeyi Belirleme Formu’na verilen yanıtlar ise nitel bağlamda incelenerek, tümevarımsal içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, dijital öykü oluşturmaya yönelik gerçekleştirilen öğretimin, öğrencilerin kültürel farkındalıkları ile yaratıcı düşünme becerileri üzerinde olumlu etkiler oluşturduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Dijital öyküleme, Kültürel farkındalık, Yaratıcı düşünme, İlkokul, Hayat bilgisi dersi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2020 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Karakuş, M., Turhan Türkkan, B., & Arslan Namlı, N. (2020). Dijital Öykülemenin Kültürel Farkındalık ve Yaratıcı Düşünme Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 45(203), 309-326. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8576