Öz
Ders dışı etkinlik kapsamında uygulanan sporla ilgili oyun uygulamalarının lise öğrencilerinin davranış örüntülerine etkisinin incelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma deneysel desende ön test- son test kontrol gruplu olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 9. sınıf kadın ve erkek karma, 15 uygulama 19 kontrol grubu olmak üzere toplam 34 lise öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmalar ders dışı etkinlik olarak yürütülmüştür. Deney grubu haftada 2 gün ve günde 2 ders saati (80 dakika) olmak üzere 10 hafta boyunca sporla ilgili oyun uygulamalarına katılmışlardır. Araştırmada öğrencilerin davranış örüntülerini belirlemek amacıyla öntest ve sontest ölçme aracı olarak “11-18 Yaş Gençler için Kendini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde öntest puanları kontrol altına alınarak ANCOVA analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre lise öğrencilerinin davranışlarında içe yönelim ve toplam sorunlu davranış puanlarında deney grubunun değerleri kontrol grubundan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklı (p<.05) ve düşük bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, lise öğrencilerinin davranış sorunlarını azaltmada kullanılan ders dışı spor tabanlı oyunların etkili uygulamalar olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Oyun, Ders Dışı Etkinlikler, Davranış Sorunları, Beden Eğitimi, Ergenlik Dönemi, Lise Öğrencileri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2020 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Soytürk, M., & Tepeköylü Öztürk, Ö. (2020). Ders Dışı Sporla İlgili Oyunların Lise Öğrencilerinin Davranış Örüntülerine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 45(202), 327-343. https://doi.org/10.15390/EB.2020.8328