Öz
Eğitim ve öğretimin kalitesini artırmaya yönelik son yıllarda yapılan çalışmalar, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin gelişiminde öğretmenlerin gözlemci, yol gösterici, teşvik edici ve destekleyici rollerinin ön plana çıktığını göstermektedir. Öğretmenlerin üstlenmeleri beklenen bu rollerini sınıf ortamında etkili bir şekilde gerçekleştirebilmeleri mesleki bilgi ve becerileriyle ilişkidir. Gerek hizmet öncesinde gerekse de hizmet içinde öğretmenlerin mesleki becerilerinin gelişiminin desteklenmesi, sınıf içindeki öğretimin verimliliğini artırmaya yönelik bir çaba olarak düşünülmektedir. Bu bağlamda, fakülte-okul işbirliği modelinin geliştirildiği bir çalışma kapsamında matematik öğretmen adaylarına bir yıl boyunca öğrencilerle çalışma fırsatı verilerek öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgileri ve fark etme becerileri incelenmiştir. Çalışmanın verilerinden yola çıkılarak bu makalede öğretmen adaylarının öğretim anında matematik öğrenme fırsatı özelliği taşıyan durumları fark edip etmedikleri ve fark ettiklerinde nasıl harekete geçtikleri (karşılık verdikleri) bazı örnek durumlar üzerinden tartışılmıştır. Yapılan bu analizin öğretim anında fark etme becerisinin özelliklerinin belirlenmesi ve fark edilen öğrenme fırsatları karşısında harekete geçme durumlarının değerlendirilmesi konusunda öğretmen yetiştirme alanına katkı yapacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Matematik, Öğrenme fırsatı, Fark etme, Öğretmen adayı, Ortaokul
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2019 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Doğan, O., & Kılıç, H. (2019). Matematik Öğrenme Fırsatları: Fark etme ve Harekete Geçme. Eğitim Ve Bilim, 44(199), 1-19. https://doi.org/10.15390/EB.2019.7593