Öz
Bu makale, "Aile ortamı, çevrimiçi katılımın olumlu ve olumsuz yönleri açısından gençlerin farkındalığını nasıl şekillendirir ve çevrimiçi iken güvenli kalınabilmesi için gerekli olan iletişim-bilgi yeterlilikleri nelerdir?" sorusunun deneysel cevabıdır. On üç ve on sekiz yaşları arasındaki gençler üzerinde yapılan bu teorik analiz ve araştırmalar (N=238, Polonya), dört farklı eğitim tarzını farketmemizi sağlamıştır: ihmalkar, kontrol eden, kontrol eden- destekleyen ve işbirlikçi. Her biri, çocuk-aile ilişkisinin özellikleri, farklı dinamikler, aile evindeki eğitim etkisinin kapsamı, yeni mobil ve web medyasının öneminin farklı anlayışları, ailelerin çocuklarıyla alakalı çevrim içi güvenlik bağlamındaki farklılaşan bilgileri ve e-aktivitenin güvenli formlarının gelişimini belirleyen yetkinlikler ile karakterize edilmiştir. Elde edilen veriler, gençleri elektronik tehditlerden koruyan önemli faktörlerden birinin, ailenin bilgisi ve bunun sonucunda ise, aile içinde yeni medya kullanım yollarına uygun şekilde ebeveynlik sınırları kurulduğunu belirtir. Eşzamanlı olarak, bilgi toplumunun gelişiminin sebep olduğu tehditler alanında dijital yetenekleri arttırarak aileler arasında yaygın bir eğitimin verilmesi için daha ileri gereksinimlerin olduğunu belirtmeliyiz.
Anahtar Kelimeler: Gençlik, Yeni medya kullanımı, Medya eğitimi, Aile türleri, İnternet
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2017 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tomczyk, Łukasz, & Wąsiński, A. (2017). Çocuk ve Gençlerin Aile Ortamı İçinde Yeni Medya Kullanımı Alanında Ailelerin Eğitim Sürecindeki Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 42(190). https://doi.org/10.15390/EB.2017.4674