Öz
Eğitim teknolojisi liderliği, hem BİT (Bilişim ve İletişim Teknolojileri) kullanımındaki hem de eğitim kurumuna liderlik yapma ve kurumu yönetme konusundaki uzmanlıktan oluşan etkili "teknoloji-liderlik entegrasyonu" olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada orta dereceli okullarının e-öğrenim platformu kullanıcıları arasındaki teknoloji liderliği uygulamaları araştırılmıştır. Eğitim teknolojisi liderliği uygulamaları hakkında bilgi toplamak için okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve velilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Alan analiziyle verilerden bir teknoloji liderliği modeli elde edilmiştir. Bu model, 209 okul yöneticisinin katıldığı nicel bir anket çalışmasıyla da doğrulanmıştır. Elde edilen bulgularla okullarda teknoloji liderliği uygulamalarına yönelik temellendirilmiş bir model oluşturulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Eğitim teknolojisi liderliği, Teknoloji-liderlik entegrasyonu, E-öğrenim platformu, Ortaokul, Temellendirilmiş model
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2017 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Chua, Y. P., & Chua, Y. P. (2017). Eğitim Teknolojisi Liderlik Uygulamalarına Yönelik Temellendirilmiş Bir Model Geliştirme. Eğitim Ve Bilim, 42(189). https://doi.org/10.15390/EB.2017.6705