Öz
Bu araştırmada müzik bölümü gitar öğrencileri için oluşturulan günlük çalışma programının etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma desenini ise ön test-son test kontrol gruplu model oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü’nde okuyan gitar öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla performanslarını ölçmek için gitar performans dereceleme ölçeği, gitar deşifrelerini ölçmek için deşifre performansı ölçeği ve tutumlarını ölçmek için ise çalgı çalışmaya karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Uygulanan istatistik tekniklerle gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda, günlük çalışma programının uygulandığı deney ile kişisel çalışmasına müdahale edilmeyen kontrol grupları arasında gitar performans dereceleme ölçeği ve deşifre performansı ölçeğinden alınan toplam puanlar açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Günlük çalışma programı, Gitar eğitimi, Çalgıda deşifre, Tutum ölçeği, Performans ölçeği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2016 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.