Öz
Bu araştırma ile öğrenci-merkezli öğretim stratejilerinin Kuzey Kıbrıs’taki liselerde ne ölçüde uygulandığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerin toplandığı açıklayıcı karma desen uygulanmıştır. Nicel veriler Öğrenci-Merkezli Öğretim Stratejileri Ölçeği’nin (ÖMÖSÖ) genel liselerde görev yapan 309 öğretmene uygulanması ile, nitel veriler ise 33 öğretmenle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları, araştırmada elde edilen nicel ve nitel veriler arasında tutarsızlıklar olduğunu ortaya koymuştur. ÖMÖSÖ’den elde edilen veriler öğretim stratejilerinin orta üstü düzeyede uygulandığını ortaya koyarken yapılan görüşmeler geleneksel yöntem ve tekniklerin Kuzey Kıbrıs liselerinde öğretme-öğrenme sürecinde hâlâ egemen olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci-merkezli öğrenme, Öğrenci-merkezli öğretim stratejileri, Öğretme ve öğrenme yöntemleri/teknikleri, Liseler, Kuzey Kıbrıs
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Onurkan Aliusta, G., Özer, B., & Kan, A. (2015). Öğrenci-Merkezli Öğretim Stratejilerinin Kuzey Kıbrıs’taki Okullarda Uygulanması. Eğitim Ve Bilim, 40(181). https://doi.org/10.15390/EB.2015.2822