Öz
Araştırmada bir meslek lisesi öğretmenlerinin öğretim etkinliklerine BİT’i entegre etme durumları; okul müdürü, öğrenci ve BİT araçları çerçevesinde betimlenmeye çalışılmıştır. Bütüncül tek durum çalışması olarak desenlenen çalışmada, analiz birimi olarak etkinlik kuramı kullanılmıştır. Dört öğretmen, 106 lise öğrencisi ve bir okul müdürü ile gerçekleştirilen çalışmada gözlem, yarı yapılandırılmış görüşme ve anketlerle veriler toplanmıştır. Araştırma verileri etkinlik sisteminden alınan bir kesit çerçevesinde analiz edilmiştir. Etkinlik sistemi kesiti bağlamında özne, topluluk, araç ilişkisi hedef durum kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenin, öğretim etkinliklerine BİT entegrasyonunu, sürecin diğer paydaşlarından bağımsız olarak sürdürdüğü belirlenmiştir. Diğer paydaşların ise rollerini gerçekleştirmedikleri hatta rollerine ilişkin farkındalıklarının olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenler arasında da BİT entegrasyonu uygulamalarında farklılıklar belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: BİT entegrasyonu, Paydaş rolleri, Etkinlik kuramı, Durum çalışması
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şahin İzmirli, Ö. (2015). Öğretim Sürecine BİT Entegrasyonunu Etkinlik Kuramı Çerçevesinde Anlama: Bir Durum Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 40(180). https://doi.org/10.15390/EB.2015.4725