Öz
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de ilköğretimin mevcut durum analizini yaparak, çağ nüfusunun değişimi, gelecekteki sorun alanları, alternatif politika önerileri ve ilköğretimde kalitenin geliştirilmesi sürecinde olası gelecek senaryolarının belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve olgubilim (fenomenoloji) deseni benimsenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi ve buna bağlı olarak maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler nüfus ve kalite boyutlarında incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, gelecekte ilköğretimin niteliğini belirleyecek temel faktörün öğretmen niteliği olacağını göstermiştir. Sonuç olarak, ilköğretimde kalitenin artırılmasına yönelik Türkiye’nin kendi özellik ve koşullarına odaklı özgün bir model tasarlaması gerektiği söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Nüfus, Kalite, Senaryo tekniği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Koşar, S., & Güçlü, N. (2015). Türkiye’de İlköğretim Sisteminin Geliştirilmesi İçin Gelecek Senaryoları. Eğitim Ve Bilim, 40(180). https://doi.org/10.15390/EB.2015.2660