Öz
Öğretici ve rol model olarak, öğretmenler okulda önemli bir rol üstlenirler; bu sebeple, okul yaşamı içerisinde takdir ettikleri ve yaşadıkları değerler önem kazanmaktadır. Buna rağmen, öğretmen kültürünün öğrencilerin şiddet yanlısı davranışlarını desteklediği ve hatta bunlara model olduğu sorgulanabilmektedir. Bu çalışmada, kuzeydoğu Slovenya’da 223 ilk ve orta dereceli okul öğretmeni zorbalık ile ilgili tecrübelerini belirleyebilmek amacıyla gözlenmiştir. Araştırma zorbalığın okullarda çok yaygın olduğunu ve öğretmenlerin bunu önemsemediğini, bu konudaki sorumluluklarının ve ayrıca öğrenciler için zorbalığın sonuçlarının farkında olmadıklarını göstermiştir. Gelecekte, okullarda bu soruna daha fazla önem vermek gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Zorbalık, Okul kültürü, Öğretmen kültürü, Değerler, Psikolojik şiddet
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Pšunder, M. (2015). Okullarda Psikolojik Şiddet: Okulda Zorbalığın Artmasında Öğretmen Yeterliklerinin Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 40(180). https://doi.org/10.15390/EB.2015.3116