Öz
Fizik öğreniminde pratik yapmanın yeri büyüktür. Fizik kanunlarını deneyimlemek ve deneylerle ve laboratuvar ortamında gözlemlemek öğrenmeyi kolaylaştırır. Fakat yörünge kanunu gibi bazı konuların pratik uygulamaları yoktur ve öğrenciler bu konuyu sadece animasyonlar veya çizimler yoluyla öğrenebilirler. Öğrencilerin yörünge fiziğini deneyimleyebilmeleri için bir Kinect oyunu geliştirdik ve Athabasca Üniversitesi’nin yaz kampındaki bilim destek programı çerçevesinde bir pilot çalışma yürüttük. Bu çalışma ile öğrencilerin bilgisayar/video oyunlarına karşı tutumlarının Kinect oyunuyla ilgili algılarını etkileyip etkilemeyeceği ve yörünge kanunuyla ilgili bilgilerinin olmayışının oyun performanslarına etki edip etmeyeceği gibi bazı hipotezleri doğrulamak istedik. Nicel analiz sonuçları öğrencilerin oyun performansı ile konu hakkındaki bilgileri arasında pozitif bir korelasyon olduğunu; ayrıca, öğrencilerin bilgisayar/video oyunlarına karşı tutumlarının Kinect oyununun kullanılabilirliğine ilişkin görüşleri açısından bir etki yaratmadığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Kinect, Fizik, İlkokul, Lise, Hareket algılama
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Chang, M., Lachance, D., Lin, F., Al-Shamali, F., & Chen, N.-S. (2015). Yörünge Fiziği Öğrenimini Uygulamalı bir Kinect Oyunu ile Geliştirme. Eğitim Ve Bilim, 40(180). https://doi.org/10.15390/EB.2015.3145