Öz
Ana dili, anlama ve anlatma becerilerinin toplamı olması sebebiyle bütün alanlardaki öğrenmelerin temelini oluşturmaktadır. Bu bağlamda bireylerin ana dillerini etkili olarak kullanmaları için verilen ana dili eğitiminde kılavuz olan ana dili öğretim programları büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, uluslararası geçerliği olan PISA sınavlarında okuma becerisi alanında en yüksek puanı alan ülkeler arasındaki Kore ve Finlandiya ana dili dersi öğretim programları, programın temel ögeleri olan dil becerileri, amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme temelinde, Türkçe dersi öğretim programıyla (6, 7, 8. sınıflar) karşılaştırılmıştır. Veriler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Yapılan karşılaştırmalı çalışma sonucunda ana dili dersi öğretim programlarındaki benzer ve farklı uygulamalar belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ana dili öğretim programı, Dil becerileri, Amaç, İçerik, Öğrenme-öğretme süreci, Ölçme-değerlendirme, Karşılaştırmalı eğitim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yıldız, D. (2015). Türkiye, Kore, Finlandiya Ana Dili Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 40(179). https://doi.org/10.15390/EB.2015.4166