Öz
Bu çalışmanın amacı, Fen Beklenti Anketini (FBA) kullanarak bağımsız, tutarlı, kavramsal, gerçek hayatla ilişkili, matematiğe dayalı, çaba göstererek öğrenme hakkında biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının beklentilerini incelemek ve anket cevaplarına göre seçilen öğretmen adayları ile mülakat yapmaktı. FBA bir devlet üniversitesindeki 121 öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunun bağımsız ve gerçek hayatla ilişkili öğrenme boyutlarında gelişmiş öğrenme görüşüne sahip olduğu, diğer boyutlarda ise yetersiz öğrenme görüşüne sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla, öğretmen eğitimcileri öğretmen adaylarının ne tür öğrenme görüşüne sahip olduklarını belirleyerek yetersiz öğrenme görüşüne sahip olanların gelişimine katkıda bulunabilirler.
Anahtar Kelimeler: Beklenti, Öğretmen Adayları, Öğretmen Eğitimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yalçın Çelik, A., Bektaş, O., Demirci Celep, N., Kırbulut, Z., Çetin Dindar, A., & Geban, Ö. (2014). Öğretmen Adaylarının Fen Öğrenimi ile ilgili Beklentilerini Belirleme. Eğitim Ve Bilim, 39(175). https://doi.org/10.15390/EB.2014.1526