Öz
Bu çalışma biyoloji dersi eğitim programı uygulaması sürecinde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 12 ilde 119 genel lisede çalışmakta olan 128 biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler bir tarama anketi ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici ve yordayıcı istatistikler ile nitel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bulgular program değişikliği, öğretmenlerin mesleki gelişimi, değerlendirme uygulamaları, kaynakların mevcudiyeti ve hedeflenen program arasındaki uyumsuzluğa işaret etmektedir. Bulgular eğitim politika ve uygulamaları ile gelecekte yapılacak bilimsel araştırmalara ışık tutması amacıyla tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim programı reformları, Eğitim programı uygulaması, Öğretmen görüşleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.