Öz
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerin toplum içinde bağımsız yaşantılar sürdürebilmeleri için sadece okulda yapılan eğitim-öğretim yeterli olmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın dört amacı bulunmaktadır: (a) Kendilerine CD aracılığıyla eşzamanlı ipucuyla öğretim yöntemi öğretilen anneler yöntemi güvenilir olarak kullanabilecekler mi?, (b) Gelişimsel yetersizliği olan çocuklar kendilerine öğretilen becerileri öğrenebilecekler mi?, (c) Çalışmaya katılan anneler ve çocukları öğrendikleri becerileri öğretim tamamlandıktan sonra da sürdürebilecekler ve genelleyebilecekler mi? ve (d) Çalışmaya katılan annelerin yönteme ve çalışmaya ilişkin görüşleri nedir? Bu amaçları gerçekleştirebilmek üzere deneklerarası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılarak dört anne ve çocuğuyla çalışılmıştır. Katılımcıların evlerinde gerçekleştirilen uygulamalar sonucunda annelerin kendilerine CD aracılığıyla öğretilen eşzamanlı ipucuyla öğretim yöntemini güvenilir bir biçimde uygulayabildikleri ve gelişimsel yetersizliği olan çocuklarının da annelerinin öğrettiği hedef becerileri öğrendikleri görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Aile eğitimi, Eşzamanlı ipucuyla öğretim, Gelişimsel yetersizlik ,Görsel destek
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Batu, S., Bozkurt, F., & Öncül, N. (2014). Görsel Destek ile Öğretilen Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Annelerin Otizmli Çocuklarına Beceri Öğretmelerindeki Etkililiği. Eğitim Ve Bilim, 39(174). https://doi.org/10.15390/EB.2014.2367