Öz
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin, mesleklerinin ilk üç yılında karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlar açısından alandan ve alan dışından atanan öğretmenler arasında fark olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemi Karadeniz bölgesi Ordu, Samsun ve Sinop illeri devlet ilköğretim okullarında görev yapan 275 sınıf öğretmenidir. Anketle toplanan veriler betimleyici ve yordayıcı istatistik teknikler kullanılarak çözümlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, alandan ya da alan dışından atanan, mezun oldukları alan, yaş, mezuniyet dönemine göre öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı fark olduğu, diğer yandan, cinsiyet, çalıştıkları il ve sınıf türü gibi değişkenler açısından aralarında fark olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik eğitimi, yeni öğretmenler, sınıf öğretmenlerinin mesleki sorunları, pedagojik formasyon
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taneri, P., & Ok, A. (2014). Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim Ve Bilim, 39(173). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1289