Öz
Bu çalışmada akademik benlik kavramı, kimya dersi tutumu ve mantıksal düşünme yeteneğine bağlı olarak kimya dersi akademik başarısı araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, kolayda örnekleme yöntemiyle gönüllü olarak katılabileceklerini ifade eden Ankara’da bir meslek lisesindeki 252 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada akademik benlik kavramı ve mantıksal düşünme yeteneğinin akademik başarı üzerindeki katkısı anlamlı bulunmuştur. Diskriminant analizi sonucunda akademik benlik kavramı ve mantıksal düşünme yeteneğinin başarılı ve başarısız öğrencileri ayırt edici değişkenler olduğu saptanmıştır. Ayırt edici değişkenlerin başarılı ve başarısız öğrencileri doğru sınıflandırma başarısı % 69.4 bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Kimya akademik başarısı, akademik benlik kavramı, kimya dersi tutumu, mantıksal düşünme yeteneği.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yüksel, M., & Geban, Ö. (2014). Kimya Dersi Akademik Başarısının Öngörülmesine Yönelik Bir Çalışma. Eğitim Ve Bilim, 39(173). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1285