Öz
Bu araştırma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmek ve karşılaştırmak amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya 101 öğretmen ile 174 öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında öğretmen ve öğretmen adaylarından “Eğitim programının sahip olduğu özellikler düşünüldüğünde, mevcut programı………’ya benzetirim; çünkü,……” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının görüşleri nitel yaklaşımla betimlenmeye çalışılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde nitel analiz yöntemlerinden, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler MS Excel programına aktarılmış ve yüzde/frekans dağılımları ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin eğitim programına ilişkin oluşturdukları metaforların büyük oranda olumsuz algı ifadeleri içerdiği buna karşın öğretmen adaylarının ise, öğretmenlere göre daha olumlu ifadeler içeren metaforlar oluşturdukları bulgusuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim programı, metafor, öğretmen, öğretmen adayı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Aykaç, N., & Çelik, Ö. (2014). Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Eğitim Programına İlişkin Metaforik Algılarının Karşılaştırılması. Eğitim Ve Bilim, 39(173). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1283