Öz
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi ve geliştirilen ölçme aracı ile öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının belirlenmesidir. Tarama metodu ile yürütülen araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 1106 öğretmen adayına uygulanan anket ile elde edilmiştir. SPSS 15.0 paket programı aracılığıyla analiz edilen veriler doğrultusunda, erkek adayların teknolojik terim farkındalıklarının kız adaylara göre daha “çok yönlü” olduğu, sınıf düzeyi ve gelir düzeyi yükseldikçe adayların teknolojik terim farkındalığının arttığı, gelir düzeyi düşük olan adayların farkındalıklarının da düşük olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Teknolojik terim, teknolojik terim farkındalığı, öğretmen adayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özsevgeç, T., Batman, D., Yazar, E., & Yiğit, N. (2014). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Terim Farkındalıklarının Belirlenmesi. Eğitim Ve Bilim, 39(173). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1276