Öz
Bu araştırma öğretmen adaylarının haklar, özgürlükler ve sorumluluklar parametrelerinde yer alan demokrasi değerlerine yönelik gözlem ve beklentilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç için Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 577 öğretmen adayının görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre; öğretmen adayları; “Haklar” parametresine ait değerlerin %35, “Özgürlükler” parametresine ait değerlerlerin %38 ve “Sorumluluklar” parametresine ait değerlerin ise %32 düzeyinde karşılandığını buna karşılık değerlere ilişkin beklentilerinin %90’ın üzerinde olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma ile öğrencilerin demokrasi değerlerine yönelik gözlemleri ile demokrasiden beklentileri arasında negatif yönde bir korelasyon bulunmuştur. Bu durum demokrasi beklentilerinin hakların, özgürlüklerin kullanılma ve sorumlulukların yerine getirilme düzeyine göre azalacağı ya da artacağı şeklinde yorumlanabilir.
Anahtar Kelimeler: Demokrasi, demokrasi eğitimi, değerler, değerler eğitimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gökçe, F. (2014). Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Parametrelerinde Demokrasi Değerleri. Eğitim Ve Bilim, 39(173). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1268