Öz
Araştırmada ortaokul öğrencilerinde, sosyal ve duygusal öğrenme ihtiyaçları ile öz-yeterlik alanları arasındaki ilişkilerin kanonik korelasyon analizi kullanılarak incelenmesi hedeflenmiştir. 2010-2011 eğitim öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesinin üç farklı ilköğretim okulundan uygun örneklemeyle seçilen 567 öğrenci (kız n= 286, erkek n= 281) araştırmaya katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Sosyal-duygusal Öğrenme Ölçeği, Çocuklar için Öz-yeterlik Ölçeği ve kişisel bilgi formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal ve duygusal öğrenme ihtiyaçları ve öz-yeterlik arasında pozitif yönde önemli kanonik ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak görev bilinci, akran ilişkileri ve öz-düzenlemeleri yüksek öğrencilerin daha öz-yeterli öğrenciler olduklarına ulaşılmıştır. Diğer bir ifadeyle sosyal ve duygusal öğrenme ihtiyaçları öğrencilerin öz-yeterliğini arttırmada katkı sağlamaktadır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal ve duygusal öğrenme, öz-yeterlik, kanonik korelasyon
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Totan, T. (2014). Görev Bilinci, Akran İlişkileri Ve Öz-Düzenleme Merkezli Sosyal Ve Duygusal Öğrenme İhtiyaçlarının Öz-Yeterlik Alanlarına Kanonik Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 39(171). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1236