Öz
Bu çalışma, “Türkiye ve Almanya’da Matematik Öğretiminde Değerler" adlı projeden elde edilen verilere dayanmaktadır ve matematik öğretmenlerinin değerlerinin üzerinde cinsiyetin ve milliyetin etkisinin olup olmadığını incelemiştir. Çalışma, nicel yönteme dayalı betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın katılımcıları, 33 Türk ve 27 Alman matematik öğretmenidir. Analizler, betimsel ve yordayıcı istatistikleri içermektedir. Etki büyüklüğü değerleri de hesaplanmıştır. Sonuçlar, (1) cinsiyet ve milliyet grupları arasındaki etkileşim etkisinin anlamlı olmadığını; (2) cinsiyet için temel etkinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığını ve (3) milliyet için temel etkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Matematik, değerler, cinsiyet, milliyet, Türk ve Alman matematik öğretmenleri, karşılaştırma
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2014 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Dede, Y. (2014). Türk ve Alman Matematik Öğretmenlerinin Değerlerinin Karşılaştırılması: Cinsiyet Perspektifi. Eğitim Ve Bilim, 39(171). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1226