Öz
Eğitim psikolojisi öğrencilerin psikolojisi olduğu kadar bir açıdan öğretmen psikolojisidir de. Öğretmenler mesleki gelişmeleri için sadece, sürekli öğrencilerini daha iyi tanımaya, anlamaya çalışmakla kalmamalılar, aynı zamanda kendini değerlendirme yeteneklerini de geliştirmelidirler. Bu doğrultuda kendilerine ve kullandıkları öğretme yaklaşımına ilişkin sürekli yeni kararlar verebilmelidirler. Şüphesiz bu durum, paradoksal olarak öğretmenin mesleki gelişmesine bağlıdır. Bu kararlarına dayalı olarak öğretmen öğretim yönteminin aksayan yönlerini geliştirecek, öğrencileriyle, meslektaşlarıyla ve çevresiyle daha verimli ilişkiler kurabilecektir. Mesleki ve zihinsel gelişmesini okulunu bitirmekle sonlandıran, ya da monoton ve değişmez biçimde çalışan öğretmenler sadece yetersiz ve mutsuz sınıf liderleri olabilirler.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1989 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akyıldız, H. (1989). Öğretmen Özelliklerinin Öğretim Sürecine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 13(74). https://doi.org/10.15390/ES.1989.120