Öz
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sayı duyularını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmek, geliştirilen ölçek yardımıyla sayı duyusunun yapısını ortaya koyup yapısal özelliklerini yansıtan bir tanım yapmaktır. Bunun için Yang (1995) tarafından belirlenen altı boyut dikkate alınarak bir taslak ölçek hazırlanmıştır. Ölçek, Ankara İli’nin Çankaya ve Gölbaşı ilçelerine bağlı dört ilköğretim okulunda öğrenim gören 584 ikinci kademe öğrencisine uygulanmıştır. Analizler sonunda on yedi maddelik ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,86 olarak hesaplanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin üç boyuttan oluştuğu ortaya çıkmıştır. İlk boyutta toplanan sekiz maddeye “hesaplamada esneklik”, ikinci boyutta toplanan dört maddeye “kesirlerde kavramsal düşünme”, beş maddeden oluşan son boyuta ise “kıyaslama (referans) noktası kullanımı” adları verilmiştir
Anahtar Kelimeler: Sayı duyusu, hesaplamada esneklik, kesirler, kıyaslama (referans) noktası kullanımı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kayhan Altay, M., & Umay, A. (2013). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerine Yönelik Sayı Duyusu Ölçeği’nin Geliştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 38(167). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1114