Öz
Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme kuramına göre hazırlanmış kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş çalışma yapraklarının, cinsiyetin ve her ikisinin birlikte fen bilgisi öğretmen adaylarının geometrik optik konusundaki kavramsal anlamalarına etkilerini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini ikinci sınıfta öğrenim gören 4 farklı sınıftan 121 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada yarı deneysel desen kullanılmış olup, geometrik optik konusu deney grubunda çalışma yaprakları uygulanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Adayların geometrik optik konusundaki kavramsal anlamaları üç aşamalı kavram yanılgısı testi ile ölçülmüştür. Çalışma yapraklarının, cinsiyetin ve bu iki faktörün birlikte sontest puanları üzerindeki etkisi ANCOVA analizi ile test edilmiştir. Analiz sonuçları, kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş çalışma yapraklarının adayların geometrik optik konusundaki kavramsal anlamaları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkilerinin olduğunu, cinsiyet ve çalışma yaprakları etkileşiminin ise anlamlı etkilerinin olmadığını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Çalışma yaprakları, geometrik optik, kavramsal anlama, kavram yanılgısı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Taşlıdere, E. (2013). Kavram Karikatürleri ile Zenginleştirilmiş Çalışma Yapraklarının Öğrencilerin Geometrik Optik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 38(167). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1108